Skip to main content

Media Massa Merangsang Seks Bebas



Pronografi menjadi sebuah industri yang besar pada hari ini. Segala bentuk media massa digunakan bagi menyalurkan adegan-adegan lucah. Pada tahun 2003, 83 peratus episod yang ditayangkan dalam rancangan TV diminati remaja belasan tahun di Amerika mengandugi gambar-gambar lucah dan 20 peratus daripadanya menunjukkan adegan hubungan seks secara jelas.Disamping itu, unsur-unsur seks juga terdapat dalam lagu-lagu yang diminatiremaja pada hari ini. Sebagai contoh, pada tahun 1999, 42 peratus daripada lagu-lagu Inggeris yang popular mengandungi lirik-lirik lucah dan 19 peratus daripadanya menceritakan mengenai hubungan seks. Hal ini dinyatakan di Focus Adolescent Service (Online)di www.focusas.com.

Pada hari ini, antara media yang begitu ghairah memaparkan gambar-gambar dan adegan-adegan lucah adalah internet. Mengikut Internet Filter Review 2006, di bawah tajuk Internet Potnography Statistic, terdapat 4.2 juta laman web dengan 372 juta helaian keseluruhannya (pages) yang memaparkan adegan-adegan lucah di seluruh dunia. Dalam masa setahun, jumlah mereka yang menziarahi laman-laman web lucah ini memcecah 72 juta orang. Kebanyakkan pelanggan yang menziarahi laman-laman ini adalah remaja dalam lingkungan umur 12 hingga 17 tahun.

Kajian yang dilakukan oleh MSNBC pada tahun 2004 ke atas 15,000 pengguna Internet mendapati 32 peratus daripada golongan wanita dan 13 peratus daripada pihak lelaki berpendapat internet menggalakkan penzinaan. Dalam kajian yang lain yang dimuatkan di BBC News Online, 30 peratus pengguna Internet yang bercinta melalui internet kemudianya menemui kekasih mereka dan berzina dia alam nyata.

Kajian di Britain menunjukkan, fenomena ini menjadi sebab musabab meningkatnya peratus penceraian dalam masyarakat.Hal ini didedahkan di dalam buku bertajuk In Bed with the Web:Internet And The New Adultery. Salah seorang penulis buku ini adalah Yannick Chatelain.

Industri pronografi begitu menguntungkan. Ia mendatangkan pulangan haram yang lumayan. Mengikut Internet Filter Review 2006,industri pronografi mengaut keuntungan keseluruhan berjumlah $57 bilion dalam masa setahun, majoritinya (iaitu $20 bilion), melalui video-video seks lucah.

Benarlah kata nabi yang bermaksud, "Akan muncul daripada umatku mereka yang menghalalkan perbuatan zina, menghalalkan sutera bagi lelaki, minuman arak dan lagu-lagu yang melalaikan".Hadis ini direkodkan oleh Bukhari.



Secara dasarnya Islam mengutuk segala bentuk penzinaan dan segala perkara yang membawa kepadanya diharamkan oleh Islam.Allah menjelaskan dalam surah al-Israk ayat 32, "Dan janganlah kamu mendekati zina. Sesungguhnya zina adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk."



Justeru, ajaran Islam didatangkan Allah bagi menjaga lima maslahat utama iaitu agama,nyawa, akal, keturunan dan harta benda. Kelima-lima ini dikenali sebagai maslahat daruriyat. Ia adalah keperluan asas dalam kehidupan. Sekiranya perkara-perkara ini luput kehidupan pasti hancur dan segala apa yang dinikmati akan musnah. Disamping itu, ia mendatangkan seksaan pada Hari Kiamat.

Oleh sebab aspek pemeliharaan keturunan adalah penting dalam Islam, syariat Islam memeliharanya dengan mengizinkan pergaulan serta pencampuran antara lelaki dan perempuan melalui perkahwinan yang sah. Sebaliknya, mereka yang berzina dihukum dengan keras oleh agama.

Sebenarnya, alat kelamin adalah amanah. Justeru, ia perlu dipelihara berpandukan landasan syariat. Berhubung dengan ini sahabat Abdullah bin Amr bin al-As berkata, "Amanah adalah alat kelamin manusia. Sekiranya manusia menjaga amanah ini Allah akan memelihara dirinya dan keturunannya".

Comments

Popular posts from this blog

Mawar Merah Di Angkasa

Mawar Merah di Angkasa (Nebula Roses) Gambar di bawah adalah gambar ledakan bintang di angkasa yang diperoleh NASA dengan Teleskop yang sangat canggih.Kejadian tersebut membuktikan kebenaran Firman Allah dalam Al-Quran Surah Ar-Rahman: "Selain itu (sungguh negeri) ketika langit pecah belah lalu menjadilah ia mawar merah, berkilat seperti minyak" (Ar-Rahman: 37) Daripada pembacaan buku karangan Dr.Danial Zainal Abidin mejelaskan disini apa yang menakjubkan adalah proses kehancuran bintang sehingga bertukar menjadi bentuk bunga ros ini dinyatakan dalam Al-Quran.Terjemahan ini adalah berasaskan apa yang disebut oleh Said Hawa di dalam al-Asas fi al-Tafsir. Ayat ini menceritakan mengenai langit yang sedang melalui proses kehancuran dan pada masa itu ia berubah menjadi merah seumpama bunga ros ynag bersinar. Seperti yang disebutkan sebelum ini, apabila Quran menyebutkan langit dan bumi ia memfokuskan mengenai objek-objek dan bintang adalah antara objek penting di langit sehingga A

PERBEZAAN ASTRONOMI (ILMU FALAK) DAN ASTROLOGI (ILMU NUJUM)

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 1. ASTRONOMI   Astronomi atau dikenali juga Ilmu Falak atau Kajibintang adalah Ilmu yang berkaitan dengan pengkajian cakerawala, peredaran bintang2, jaraknya dengan bumi dll yang berkaitan  berdasarkan pemerhatian atau kiraan (matematik). Ilmu ini adalah Ilmu yang sangat terpuji didalam agama kerana ianya sangat bermanfaat untuk menerbitkan taqwim, waktu solat, waktu puasa dll. 2. ASTROLOGI Astrologi atau dikenali juga Ilmu Nujum Bintang adalah Ramalan atau kepercayaan kuno berkaitan peredaran bintang2 yang dihubungkan dengan pergerakan bumi pada masa2 tertentu yang kemudian ditafsirkan berdasarkan tarikh kelahiran manusia.   Pentafsiran ini adalah berkaitan umur, kehidupan, perkahwinan, pekerjaan, nasib baik buruk dll. Horoskop – adalah satu bentuk carta yang terhasil / dihasilkan oleh seseorang yang berkecimpung didalam Ilmu Nujum Bintang ini (Astrologer)  untuk di gunakan oleh orang2 yang memperc

Kisah Sujud Pokok

Ada sebuah hadis menyebut: Maksudnya: Daripada Saidina Ibn Abbas r.a, bahawasanya, seorang lelaki datang kepada Rasulullah s.a.w lalu berkata; Wahai Rasulullah. Sesungguhnya aku melihat diriku pada suatu malam (di dalam mimpi), sedang aku tidur, seolah-olah aku sedang solat di belakang sebuah pokok. Lalu aku sujud. Maka pokok itu turut mengikut sujudku. Lalu aku mendengar pokok itu mengucapkan: "Wahai Tuhanku, tuliskan untukku pahala di sisiMu dengan sujud ini, gugurkanlah dosa dariku dengan sujud ini, jadikanlah anugerah bagiku dengan sujud ini dan terimalah sujud ini dariku sepertimana Engkau menerimanya daripada hambaMu Daud." Saidina Ibn Abbs r.a lalu berkata: Maka Rasulullah s.a.w membacanya kemudian Baginda s.a.w sujud. Dalam sujud tersebut, Baginda s.a.w membaca doa yang disebut oleh lelaki tersebut daripada ucapan pokok tersebut. Sujudlah Selagi Ada Masa Sujudlah selagi ada masa, selagi ajal belum tiba. Katakanlah, solatku, sujud dan rukukku, ibadahku, hidup dan